måndag 10 maj 2010

Äter och går, det är vad vi gör här

Lilla barnet är fortfarande en liten värmepåse och har varit hemma med Maria hela dagen. Det är ingen vits att alla sitter hemma så jag och morsan drog till Chelsea och kollade in ett par antikmarknader. De var helt ok men inget fantastiskt. Jag var lite sugen på ett antikt tryck av små barnskelett (alternativt apskelett) men kunde inte avgöra om det kostade 2.50 eller 250 dollar. När jag gick tillbaka för att titta igen var det sålt. Lika bra det.

Sedan åt vi lite sushi och prommade hemåt genom stan. På kvällen käkade vi indiskt och lillen var nästan sitt gamla vanliga jag och gaggade på om dagen som varit. Snart är han tillbaka med full kraft, det ska bli skönt.

Imorgon ska det vara fint så det blir stora sightseeinturen med morsan - Central Park, Times square, upp i skyskrapor, in i varuhus och så kanske en Hudsonpromenad. Hela paketet.


Ett gammalt parkeringshus i Chelsea fullt med junk.


Bokstavligt talat.


Fast jag var lite sugen på den här telefonen förstås.


Tanten var full på jobbet och trodde mamma var min fru och att jag kom från Boston.



Det var mors dag här idag. Marias första och mammas 35:e.