söndag 2 maj 2010

Får jag ingen kamera imorgon lägger jag ned

Det kan vara så att det redan vilar en liten förbannelse över min kommande videokamera. Vi gick i fyrtio kvarter i stekande värme (det var 30 + idag) och när vi kom fram till affären var den stängd. Såklart, eftersom alla som jobbar där (och ägarna?) är judar och de har väl sabbat eller nåt på lördagar.

Jag svor över detta en stund och sedan tog vi oss samman och promenerade mot köttpackardistriktet för att möta upp den andra sverigefamiljen vi hängt lite med. Vi satt på en skuggig uteservering och drack weissbier i ett par timmar, perfekt efter att ha gått runt i tropiskt vädrer hela dagen. Det får gärna bli lite svalare, det är ju bara maj och hade vi velat ha tokvärme kunde vi åkt till Thailand istället.

Sen gick vi hem till oss och hängde på terrassen, jag köpte en sjukt stor flaska rött som vi smuttade lite på och så tryckte vi ännu en påse chips. Man skulle kunna tro att allt promenerande gör en fit men vår mathållning har blivit väldigt amerikansk. Så kan det bli.


Det var nära att Marias klänning såldes som en bukett.


Kidsen var glada att se varandra. Sedan blev de lite matta.


Förutom gemensamma intressen (malt, humle och vatten) så delar vi även förnamn.


Lillen var schysst hela dagen, speciellt vid blöjbytet i en park.



Vår gata. Jag älskar den.