torsdag 20 maj 2010

Det är ju därför jag är här

Idag var det dags för en gallerirunda i Chelsea igen. Av ett hundratal gallerier hade jag sållat ut tre som visar grejer jag gillar och där jag tror att jag (min konst) skulle kunna passa in. Inget av de två första kändes speciellt bra på plats men det tredje var grymt så jag snackade lite med dem och lämnade en katalog. De bjöd in mig till vernissagen imorgon och det är väl dags för lite konstmingel nu, eller hur?

Oavsett vad som händer så har jag iallafall kommit igång och det känns väldigt, väldigt bra.

Stux Gallery - mitt i smeten och på tok för stort för mig.


Ibland går man in genom en dörr och tror att det ligger ETT galleri där, men det kan lika gärna vara portalen till ett tjugotal.


Jag gillar verkligen alla konstnärer detta galleri representerar, känns lite som mitt Stockholmsgalleri i urvalet. Dessutom är det lagom stort och helt perfekt.


Om jag får ställa ut här, kommer ni och tittar då?



Och så en Guinness för att fira att jag kommit igång.