torsdag 6 maj 2010

Nu har jag två par lite för varma skor

Maria har blivit lite smårisig så idag drog Akira och jag iväg i några timmar själva medan hon vilade. Det är inte många farsor som är ute och går med vagn i den här stan, man blir nästan uttittad. Folk skulle bry sig mindre om jag gick runt med en indianskrud på huvudet och sjöng beatleslåtar baklänges. Akki däremot bryr sig inte ett dugg om ljuden här längre, det kan åka förbi brandbilar med sirener, larm kan gå igång och taxibilarna kan tuta sig blåa - han sover igenom allt. Det enda han inte gillar är om det blir tyst och man stannar vagnen.

Som ni förstår har det inte hänt så mycket idag (eftersom jag gafflar på om kiddo) men imorgon tänkte vi gå till New Museum och så kommer morsan på eftermiddagen. Hon stannar i en vecka så äntligen kanske vi får någon kväll ute tillsammans, bara Maria och jag. Men först måste vi få lillen att fatta hur man sover en hel natt (och vi är på god väg). Jag ser nästan fram emot att vara lite bakis.


Paus i Madison Square Park, Akki gillade mina nyinköpta dojjor.


Jag fick frikort när Maria och lillen sov eftermiddag. Två happy hour-öl på soliga hörnet tack!


På muggen. Jag släpper aldrig kameran.


När jag kom hem var det någon som var hungrig. Är han inte FÖR söt nästan?


Och grannen mitt emot har fest.