söndag 23 maj 2010

Att jobba och vila är samma sak

Det blev varket något museum eller Queens idag. Jag kände mig lite sliten så jag sov middag med lillen men när jag vaknade blev det ännu värre så jag stannade hemma idag. Det var perfekt för nu fick jag chansen att vila och ostört gå igenom gallerierna i East village, Greenwich, Soho och Tribeca medan Maria och Akki var ute.

Jag hittade några ställen som jag ska titta vidare på, men Soho - där de flesta gallerier utanför Chelsea ligger - vilket skämt alltså. Går närmast att likna vid en blandning av Hornsgatan och Gamla stan, det fanns inte ett enda ställe där som intresserade mig. 70 % sliskigt fotorealistiskt måleri och resten unken modernism/postmodernism. Turistskrutt.

Det känns jäkligt gött att befinna sig här och bara lägga en hel dag på att sova och sitta vid datorn utan att ha det minsta dåligt samvete över det. Imorgon verkar det som en kompis som av någon anledning befinner sig i New Jersey kommer förbi, han messade nyss att han var där på något jobb och undrade om han kunde sova över. Det ska bli kul att hänga med lite Kalle.


Någon som kan slå den här arbetsplatsen?


Igår grillade vi "across the border"-burgare. Smäckade med jalapenos, guacamole och tabasco.



Vi har det nästan overkligt bra.