måndag 24 maj 2010

Bakom dörren ligger ett flådigt galleri


Vi har gått runt och bockat av några gallerier i kvarteren där vi bor, mest Lower east side och Tribeca. Det var bara ett som jag verkligen gillade (bilden ovan) men jag höll lite på katalogen den här gången, tänkte läsa på lite mer om dem innan jag går dit och snackar.

Dagens konstigaste var när jag var inne på ett galleri och såg att galleristen satt och tittade på min hemsida. Jag hade visserligen anmält mitt intresse till dem tidigare via nätet - men vad är oddset för att sidan ska ploppa upp precis när jag är där? Vi pratade litegrand och jag tror hon fick ett hyfsat intryck av mig, det är inte galleriet jag skulle vilja ha allra mest men jag är ju knappast i läge att tacka nej till något. De visade iallafall bra grejer men precis som på alla andra ställen kostar verken runt ett par hundra tusen. Vem har råd?

Nu sitter jag och väntar på att Kalle ska komma förbi så vi kan gå ut och ta några öl. Vi har inte setts på skitlänge så det är extra kul att det blir här. Han har inte ens träffat Akira slog det mig just. Konstigt.