fredag 8 oktober 2010

En gårdag i raden av gårdagar

Jag fyller ju år idag så finns inte tid att sitta här och gagga. Det bli en liten bildgenomgång av gårdagen bara. Nu ska vi till Moderna (firar inte alla konstnärer sin födelsedag där?) och sedan traditionsenligt dricka drinkar på Gondolen.


Först var vi på Sara-Vides vernissage på Magnus Karlsson. Bra grejer och mycket folk, "som att bli fri från ett halvårs jätteförstoppning" enligt S-V.


Och Crille passade på att visa sin fina Akirasko.


Sedan gick vi till Wetterling och minglade med Clay Ketter (vi har samma gallerist i Båstad). Jag var lite missnöjd med att se att hans senaste bilder hade lite väl mycket gemensamt med det jag hållt på med i några månader.


Vi började känna av dryckerna och gick till Wirströms i gamla stan och fyllde på ännu mer. Vi gaggade med en amerikan i evigheter och jag blev jättefull och var tvungen att gå hem.



Men tydligen tillräckligt vid mina sinnes bruk att jag kunde plåta på hemvägen. Men å andra sidan ska det extremt mycket till för att jag inte skulle kunna hantera en kamera.