tisdag 12 oktober 2010

Tror inte jag snarkade iallfall

Jag har just kommit hem från min första tisdagsklubb på Moderna Museet som behandlade tre fotografer under tre perioder i historien. Det var mycket foton att vila ögonen på och eftersom Akira varit lite väl stökig på nätterna den senaste tiden så råkade jag dåsa till och missa hälften - inte för att det var ointressant eller dåligt utan för jag "sovit" bredvid en sparkdocka i några veckor.

Efter föreläsningen gick jag ett varv på modernautställningen eftersom museet har öppet extralänge på tisdagar. Jag älskar mitt nya kort, med det i fickan är det nästan som innan blådårarna tog över riksdagen. Varför skulle de ta bort det fria inträdet till museer för?


Jag var den enda i salen som inte var gråhårig.


Ett av mina favoritverk på modernautställningen - Mitt land (Någonstans i Sverige) av Ann-sofi Sidén.


Och plötsligt hörde jag en bekant röst - konstvetaren Gunilla Nordström (som hade en grupp i min ateljé för några veckor sedan) höll i en guidad tur runt museet. Det kändes bra måste jag erkänna.



Sedan gick jag hem - men inte utan att tvångsmässigt vykortsfotografera lite.