tisdag 26 oktober 2010

I brist på annat

så visar jag lite mer av mitt plejs. Har fått förvånandsvärt mycket gjort idag med tanke på hur seg jag var när jag drog hit vid sjuttontiden. Gå upp tidigt på morgnarna är inte min grej trots att jag tränat på det i ett år nu.


Jag har det bästa rummet på den bästa våningen.


I entrén sitter det ofta lappar om utställningar och grejer. Och så är det många som vill in i huset (jag skulle gärna ha Joanna på min våning men har inte riktigt plats).


Närmast mig sitter Kristina Bength, hon är sjukt begåvad. Och så är det Jens som dragit igång hela kollektivet. Vi var ateljégrannar på Ölands konstskola och trivs båda två med att ha hittat tillbaka till varandra igen. Och så är det en jävla massa dörrar jag inte har någon koll på än.


Välkommen in till mig.



Just nu är jag inne i den digitala processen av mina arbeten så det blir mycket skärmstirrande och P1-lyssnande. Det händer att jag tar en bira när jag jobbar (och det är helt ok med chefen). En mac som reserv är ett måste när man jobbar med PC.