lördag 9 oktober 2010

Skitsamma, det är ändå bara siffror

Mitt mål med varje nytt år här på Tellus är att det ska leda vidare och vara bättre än alla föregående år. Det är ju svårt att jämföra säg 1986 med 2004 men min känsla är att det senaste året jag levt alltid varit det bästa. Året som gått har varit alldeles fantastiskt och blir svårslaget men gårdagen var en smakstart på mitt/vårt nya år. Året jag kommer att vara 36 (vilket är helt stört, jag var ju 25 nyss).

Här är lite av vad vi gjorde, dagen började med grav bakfylla och avslutades med indisk brakmiddag tittandes på extramaterialet till "Exit through the gift shop". Slå det den som kan.


För tredje året i rad firade vi mig med en drink på Gondolen. Förra gången var Akki bara drygt en vecka gammal och gjorde inte så mycket väsen av sig. Igår var han lite aktivare. Jag valde en drink som hette El Diablo - ont ska med ont fördrivas.


Mina bästa personer på bästa baren.


Och min födelsedagspresent till mig själv (och Maria) var att bli Moderna Museets vänner. Nu kan vi gå gratis där och på en massa andra ställen i ett helt år.


Akira var inte så jätteimpad av utställningen men plötsligt fick han syn på något!



Warhols kossor förstås, han muade hela vägen hem.