fredag 29 oktober 2010

Lite mer Japan (Tokyo)

Det är lite bitterljuvt att gå igenom alla gamla japanbilder. Att sitta i ett tungt höstmörker i Stockholm och titta på en plats där man mycket hellre skulle befinna sig gör att det börjar klia i alla resnerver. Tyvärr är det inte möjligt just nu, både Maria och jag har mycket att göra här (som skulle vara omöjligt att göra där) och dessutom brände vi ju nästan alla våra pengar i New York.

Men det var roligt att det var så många som gillade mina bilder och jag hoppas att jag kan inspirera någon att åka dit så här kommer lite fler. Denna gång blir det enbart Tokyo. Vassego igen.

Om man är många måste man visa hänsyn. Det har japanerna fattat. Har aldrig varit med om att någon gått in i mig eller betett sig allmänt stockholmskt.


Om du ser en japan skratta och peka åt Stockholms tunnelbanekarta så vet du varför.


Harajuku - ett av mina favoritområden.


Jag älskar att man kan gå i dagar utan att se en enda västerlänning.


Japaner plåtar nästan lika mycket som jag.


Harajuku igen. Där cosplayfolket visar upp sig.



Nyfångat vid fiskmarknaden i Tokyo. Helt plötsligt smakar all annan sushi lite sämre.


Nästan vackrast är Tokyo i regn (Harajuku igen).


Ueno park i väntan på kvällens fest.


Vi filmade och filmade och alla var glada.


Fisk på pinne.


Det finns få platser i världen som låter så illa som en Pashinkohall. Eller är lika rökiga.


Inte rusningstid.


Barer, restauranger och caféer ligger inte bara i markplan. Bakom varje dörr finns 5-6 våningar fulla med allt. Internetcaféer t.ex. finns överallt men är nästan omöjliga att hitta om ingen vänlig själ förstår en och kan peka ut dem. För skyltarna ger inte så mycket vägledning.



Gamla japaner - you've gotta love them.