torsdag 10 september 2009

Färdig målning - "Flash"



Mötet hos revisorn var helt odramatiskt, hon verkade snäll och det känns väldigt skönt att någon annan har en övergripande koll på mina räkneskaper. Jag är lite förundrad men väldigt tacksam att det finns de som väljer att jobba med papper och siffror. Själv är jag lost. Får ångest bara av tanken på att fylla i blanketter, kolla upp siffror och räkna samman. Däremot är jag jättebra på att sätta in saker i rätt ordning i en pärm. Så vi kompletterar varandra.

Idag har jag avslutat den första tavlan, det känns skönt att vara igång. Det är alltid en tröskel i början som man måste över. Innan jag hamnar vid stafflitet så brukar jag vela, göra massor med hittepågrejer och skjuta upp starten så mycket jag kan. Det verkar vara en process som jag måste igenom. Mental förberedelse.

Så nu är det bara att köra på. Utställningen i Liverpool (NICE09) närmar sig och så länge jag inte fått ett negativt besked från dem så jobbar jag som om jag ska delta. Jag blir förstås glad om de får ihop sponsorpengar så att jag kan åka men skulle det inte bli så är det absolut ingen katastrof. Jag har annat att göra i höst och det kommer fler utställningar.

, , , ,