onsdag 9 september 2009

If it ain't broke, don't fix it.



Det finns nästan inget bättre än när det flyter på i ateljén. När penseln och hjärnan är ihopkopplade och armen är bara länken som utför jobbet. Jag antar att alla års nötande har gjort sitt men ibland känns det som det är något mer. Att planeterna står rätt eller nåt. Jag bryr mig inte om anledningen och tänker inte forska i ämnet så länge det funkar. If it ain't broke, don't fix it.

Tidigare idag ringde jag för första gången i mitt liv en revisor. Vi bokade in ett möte kl. 10.00 imorgon och jag ser faktiskt fram emot det. Jag skulle säkert mycket väl kunna göra allt bokföringsjobb själv men jag har blankettskräck och vill inte gå runt och ha ångest över deklarationer och skattegrejer. Visst kostar denna tjänst en del men det tror jag man lätt får igen i form av god nattsömn, fiffiga avdrag och prylar som jag inte har koll på. Dessutom är det avdragsgillt.

Jag pratade precis med Galleri Uusitalo i Helsingfors. Intresset för mina grejer var fortfarande stort (trots att utställningen är över sedan ett par veckor) och jag hade visst blivit lite omskriven. De hade även sålt ytterligare ett av mina verk och hade ev. flera försäljningar på gång. Goda nyheter som måste firas!

Nu måste jag gå hem och fixa mat åt min gravida kvinna. Fisk tror jag det blir. Plattfisk.


, , , ,