onsdag 2 september 2009

Premiär!

Hej. Daniel här. Jag skriver sedan några år tillbaka på MySpace men det börjar kännas lite trångt och internt (det förstärks av att man måste vara inloggad för att kunna kommentera). Så från och med nästa inlägg så publicerar jag alla texter både där och här. Några hundra personer följer mitt svammel om konsten och livet varje vecka, hoppas att det snart blir ännu fler. 

Jag blir precis som alla utfläkare på nätet glad över kommentarer och reaktioner. Tycker du något så skriv det. Jag har inga planer på att censurera varken personangrepp eller överdrivet smicker. Så ös på bara, jag kan ta det.

Jag har varit verksam i ett tiotal år och försörjer mig som konstnär på heltid sedan drygt tre år tillbaka och skapar främst i en blandteknik där stora digitala fotocollage kombineras med måleri. Jag har ställt ut regelbundet i många år och avslutade just en stor separatutställning i Helsingfors. Nästa utställning är i Liverpool i november (NICE09) där jag är inbjuden som enda svenska konstnär. Klicka på någon av länkarna här bredvid för att se vad jag sysslar med. 

Inom några veckor ska jag bli farsa, det kommer antagligen att märkas i bloggen. Bara så du vet.


Sista kvällen i augusti 2009. Jag och mina devilsticks.