måndag 28 september 2009

Vi är ett team nu









Vi har det så jäkla skönt här på BB Stockholm, vill nästan inte åka hem. Allt finns tillgängligt snabbt, sängarna går att justera på vilket sätt man vill, mat serveras med jämna mellanrum och solen skiner in genom fyra fönster med utsikt. Vi har det bra. Det enda smolket är väl att Skrutten fått igång sitt tarmsystem på allvar, jag som bara bytt en enda blöja tidigare i mitt liv är redan uppe i typ 15 stycken de senaste 20 timmarna. 

Det är ju förstås toppen att allt fungerar och är som det ska och som nybliven förälder har man förstås läst en del om vad som händer den första tiden. Att mojset som bildats i barnet under graviditeten ska ut. Barnbeck. Men jag hade fått för mig att det där första svarta kletet bara skulle komma ut en gång. En enda svart klibbig gång. Sedan skulle den biten vara klar. Men jag bytte nyss min sjuttiotolfte svartkletiga blöja. Känner mig lite lurad.

En bra och rolig grej är att vi fått en grym kontakt. Han lyssnar på min röst och blir lugn och tyst bara jag pratar med honom. Han kom skrikande ut ur Maria och verkade heligt förbannad på allt ända tills jag fick honom i min famn, då tystnade han direkt. Sedan har det fortsatt så. Eftersom jag står för de flesta av de jobbiga sakerna (för skrutten) så blir han ofta arg och ledsen på mig. Men han förlåter på en sekund. Maria och Skrutten är förstås tajtare än man kan förstå men när det kommer till att trösta och softa har jag mycket att komma med. 

Vi är ett team nu. Maria, Mini-me och jag.

, ,