tisdag 15 september 2009

Nytt verk.



Sådär ja. Klar. Ryggarna och shortsen fick sig en omgång och så var det lite småfix här och där men nu är den klar. Jag är nöjd, mycket nöjd.

Imorse var jag hos revisorn för att gå igenom bokföringen jag lämnade förra veckan. Förutom att jag driver en konkursmässig verksamhet så såg allt bra ut. Men jag är ganska säker på att jag kommer hamna på plus innan året är slut. Det är bra att få alla siffror framför sig men samtidigt lite läskigt att se att mitt företag haft utgifter på ungefär 80.000:- i år. Mycket pengar.

För att fira alla siffror och minustecken så gick jag och köpte ett objektiv till kameran. Ett fast 50 mm för att ta så bra bilder som möjligt på mina verk till reproduktioner och liknande. Efter ett första test är jag mycket nöjd och firman fick lite moms att dra av. Jag råkade titta på ett annat objektiv också så nu vet jag vad jag ska ha när nästa faktura trillar in. Kameran är ju faktiskt ett av mina viktigaste arbetsredskap.

Nu ska jag hem och laga lunch till hungrig och gravid kvinna. Magen blir allt mer kännbar och vi båda får sova allt mindre, någonting börjar närma sig men det drar nog ut på tiden ett tag till. Hoppas vi iallafall.

, , ,
Jag har placerat min blogg i Stockholmbloggkartan.se!