tisdag 1 juni 2010

Kan det inte komma ett lågtryck snart?

Sssatan vad varmt det är. Det är inte roligt. Vaknar varm, går runt i en jättespis hela dagarna och sitter i en klibbig lägenhet på kvällen. Ständigt törstig. Men vi har det gött ändå och några saker som hänt idag är:

Vi satt på Bleecker Street vid några bord utanför en affär när ett gäng franska ungdomar satte sig bredvid oss. Tror ni inte att de halar upp varsin baguette och brieost och börja trycka i sig? Måste folk vara sådana klyschor?

Vi gick ganska många kvarter för att äta våra favoritburriotos på 7:e avenyn bara för att upptäcka att de stängt igen för gott. Svettiga, besvikna och hungriga gick vi trettio kvarter hem och lagade till kylskåpsrester. Vi hade visst både färsk sparris, pecorino, parmesan, grädde, lök och ruccola hemma så det ordnade till sig ändå.

En granne har fest på vårt tak och de bränner av ganska rejält med fyrverkerier. Det där måste vara olagligt säger jag till Maria och "snart får vi nog höra sirener". Några minuter senare står ett par snutar på taket bredvid oss och försöker ta sig in på vår terrass. Eftersom vi har typ rakbladsståltråd så gick det inte så bra så de bad mig buzza in dem istället. Smällandet slutade.

Det är specialavsnitt av vårt favoritprogram "Cakeboss". Jag är på allvar sugen på att åka till New Jersey där bageriet ligger. Frågan är om det värt att lägga en hel dag på det när vi bara har ett begränsat antal kvar?

Ja, det var väl typ det.


Klotterhumor.


En blandning av tur och skicklighet.


Enbart skicklighet.


Här går vi förbi väldigt ofta och äntligen var gränden tömd på bilar, skräp och människor. Jag fick min bild.



Fatta vilken tur jag har som får hänga med de här två hela dagarna.