onsdag 2 juni 2010

Dagarna går alldeles för fort nu

Jo, det är klart att jag har lite dåligt samvete för att jag slarvar lite med galleriletandet. Men på måndagar och tisdagar är de ändå inte öppna så då passade vi på att bocka av lite punkter från att-göra-listan. Vi har en hel del att klara av innan vi är redo att åka hem. Fast redo kommer vi iofs aldrig att bli.

Det blir inte så mycket galleriaktivitet imorgon heller för vi tänkte dra till Coney Island, det har jag sett fram emot sedan vi kom hit. Vi provade för ett par veckor sedan med då kom vi bara ett par stationer och sedan tyckte de att vi skulle åka buss resten av resan. Jorå, gärna med barnvagn i töntig hetta. Imorgon ska nog allt funka, jävlar vad bilder jag ska ta.

Och ja, vi smälter fortfarande här men jag ska inte gnälla mer om det. Hyggligt va?


Akira älskar tunnelbanan, han väljer ut ett offer och sedan stirrar han. Stirrar, stirrar och stirrar. Att titta är hans grej.


Av en ren slump sprang vi på den största katedral jag någonsin varit i - och jag har varit i asmånga. Jag har inte så mycket till övers för religion, men dessa vansinniga byggnader är ganska fascinerande.


Och så var vi plötsligt där, helig mark för alla Seinfeldfans. Eftersom det kom en störtskur passade vi på att vräka i oss lite smaklös, friterad dinermat.


Prommade i den norra delen av Central Park. Det var snudd på regnskog där uppe.


Hittade lite gungor åt Akira. Det verkar vara något han gillar.