måndag 7 juni 2010

Kan det inte komma ett nytt askmoln?

Vi är inne på sista veckan här nu och börjar få lite panik. Vi har sagt massor med gånger att vi inte ska tänka på det och snacka om det men helt plötsligt står man och tvättar händerna på någon skön bar, tittar sig i spegeln och tänker - fan också. Jag vill verkligen inte åka hem på lördag. Verkligen, verkligen inte. Jag är inte klar! Vi är inte klara! Inte ens lillefjant är klar!

För att glömma våra sorger har vi (ok, mest jag) shoppat loss idag och det kommer att bli problem med packningen, det fattar man ju. Idag blev det en jacka, två par jeans, en gigantisk rosa filt och ett par små, små Quicksilvertröjor till Akira. Inte så himla mycket i sig men jag har kört på rätt bra i ett par månader nu och skulle kunna gå i veckor i bara nyinköpta kläder.

Var inne på ett galleri också och blev tokdissad. Jag frågade om jag kunde lämna min katalog och cv och hon ba - nej. Nej?! Jag gillade inte ens stället egentligen men tänkte innan jag gick in att va fan, om de vill ha mig och något bättre dyker upp så får jag ta det då. Och så dissar hon mig utan att ens ha sett vad jag hade. Fick grym lust att hamna på omslaget till Art Review bara för att trycka upp det i hennes franska fejja. Revansch är en underskattad drivkraft.


Grannen mittemot hade takfest igår.


Det blåste som satan idag. Skönt! (och roligt att man alltid får med ett fett arsle när man tar en random bild)


Men det värdelösa kinaparaplyet hamnade i en soptunna. Varför tillverka grejer som ändå bara går sönder?


Hittade äntligen en god weissbier! Naturligtvis var den bryggd av Brooklyn Brewery.



Här bor vi, 152:an bredvid Cakeshop. Min bästa adress någonsin.