fredag 11 juni 2010

En tidig summering

Vi har prickat av det mesta på våra listor så nu driver vi mest runt och har det gött. Jag har blivit av med de sista katalogerna (vilket inte var helt lätt, ytterligare två ställen tackade nej utan att ha sett ett streck) så nu är det bara att vänta och se. Men det sista galleriet jag pratade med kändes rätt lovande, galleristen var positiv och jag som fått ett par öl i mig snackade upp mig själv rätt bra. Att jag inte tänkt på den taktiken tidigare.

Även om jag inte har jobbat ihjäl mig när det gäller att hitta ett galleri att samarbeta med så är jag ändå rätt nöjd - jag har fått ut en hög kataloger och skivor till gallerier i Chelsea, Soho, Lower East Side och Williamsburg. Massor med människor som inte hört talas om mig eller min konst tidigare har numera en aning och kommer kanske ihåg mig till nästa gång. Eller minns mitt shit om de får en lucka i schemat som behöver fyllas. Eller vad som helst. Jag står på hundra plus nu jämfört med ett par månader sedan.

Jag blir inte knäckt om inget galleri hör av sig denna gång, för att jag kommer att försöka igen, och igen och igen. Att ge upp är inte min grej. Jag uppfyller alltid mina mål.


Tog en grym bild från vår terrass igår. Helt oarrangerad (klicka för att se ordentligt).


"Utställningen" med "Mr. Brainwash" (från Exit through the giftshop) var ett stort skämt. Som en parodi på konst/gatukonst.


Idag åt vi Macaroni & Cheese på en Michelinlistad krog på vår gata. Med tryffel och tre sorters ost. Svingott (och vår dyraste måltid hittills). Tack svärmor!


Ser inte den andra armen väldigt naken ut?



Hörnet som pryder omslaget till Beastie Boys "Pauls Boutique". Biran kostar en och en halv buck.