fredag 11 juni 2010

Vi städade bordet för två dagar sedan



Idag är det sista dagen i N.Y. Det känns rätt trist men vad fan, vi har varit här i över två månader och de flesta är ju glada om de får en vecka. Maria fick en rolig kommentar för ett tag sedan där någon undrade om "vi var här för att jobba eller helt enkelt gjorde det där alla snackar om, men aldrig gör". För mig är det en kombination av de båda men framförallt åkte vi hit för att det var något vi verkligen ville. Att bo i New York har länge varit en dröm för oss båda. Och drömmar är ju till för att uppfyllas.

Jag ska inte sitta och bli sentimental, men detta har lätt varit bland de bästa månaderna i mitt liv. Jag är så glad att vi hade möjligheten att göra detta. Fast som med allt annat så handlar det förstås om prioriteringar - någon annan hade säkert köpt en ny bil eller renoverat lägenheten istället. Jag gillar att lägga mina pengar på upplevelser och har inga planer på att ligga på dödsbädden och ångra saker jag aldrig gjorde. Memento Mori.