onsdag 16 juni 2010

Memory lane 16 juni

Jag plåtar mycket (om någon missat det) och även när kamerorna var analoga brände jag av rulle efter rulle och har gjort det så länge jag kan minnas. Jag har rätt många album i garderober här och där.

Mitt liv är alltså rätt väldokumenterat överlag men framförallt sedan jag köpte min första digitalkamera (hösten 2004) och man plötsligt kunde knäppa sig knasig utan att det kostar en spänn. Därför tänkte jag smälla ut lite bilder då och då för att se vad som hänt de senaste åren vid ett visst datum. Det är inte alltid jag har en bild exakt på dagen men då tar jag tar den som ligger närmast.


Typ idag för fem år sedan hade Maria och jag bara känt varann i någon månad. Vi käkar indiskt på ett litet berg på söder.


Typ idag för fyra år sedan slutade jag på SF för att satsa för fullt på konsten (vilket visade sig vara en ganska god idé). Jag firade mitt sista arbetspass med en flaska bubbel.


Typ idag för tre år sedan gick vi visst förbi den här skylten i Malmö när vi var ute och roadtrippade. Det är min multibegåvade tjej som står bakom kampanjen.


Typ idag för två år sedan satt vi på Tantoberget och drack bärs i solnedgången. Det är precis bakom bron till vänster i bild vi letar lägenhet nu (det är även där min nya ateljé ligger).


Typ idag för ett år sedan var Maria på tjocken och hade ganska många månader kvar. Knäppt att vi inte visste vem det var som låg där och jäste.