tisdag 22 juni 2010

Memory lane 22 juni

Det händer ju inte så himla mycket just nu så jag kör ett backspegelsinlägg igen. Räkna med att det blir några fler under sommaren (när jag inte bombarderar er med wakeboardbilder vill säga). Här är vad jag gjorde typ idag de senaste fem åren.


Typ idag för fem år sedan bodde jag i en lägenhet med grym utsikt vid Tekniska högskolan. Jag hade ofta balkongfest och satt alltid med ett sånt där fånigt flin i ansiktet.


Typ idag för fyra år sedan verkar det ha varit en fin dag på vår gård. Jag bytte Östermalm mot söder (med ett kort stopp i en mörk lägenhet i Vasastan) och har inte ångrat mig en sekund. Men nu är det dags att dra vidare.


Typ idag för tre år sedan satt vi som vanligt på Skinnis. Jag älskar att hänga där med ett gäng vänner och se solen gå ned över Stockholm. Då är den här stan som bäst.


Typ idag för två år sedan blev den här målningen klar. Fotot är taget på min förra ateljés bakgård (vid Nytorget) som jag inte saknar en sekund. Nu längtar jag bara till min nya i Liljeholmen.



Typ idag förra året fick Marias film uppmärksamhet i en massa tidningar för att den skulle visas på SVT. Här i Aftonbladet.