söndag 19 september 2010

Det är dags att bekänna färg



Jag tror inte att opinionsundersökningarna är tillförlitliga och jag tror att det är fler än jag som vill ha en ny regering och en kvinnlig stadsminister i morgon. Jag har till och med satt lite pengar på det. Att åka på fyra år till med hej-vi-privatiserar-hela-skiten-gänget skulle vara lika dumt och förvånande som att W Bush blev omvald i USA och fick gräva ned landet i en ännu djupare grop (vårt gäng startar iofs inga krig, men det är ju en klen tröst).

Jag hoppas att ni där ute tänker snäppet längre än alliansen vill få er att göra, att de kallar sig för arbetarparti är så dumt att man storknar men att gå på det vore ännu dummare. Gör inte det. Och vad är några hundringar hit eller dit, det handlar för fan om ett helt lands välmående!

Rösta. Rött eller grönt, så försöker vi glömma det som varit. Ok?