tisdag 28 september 2010

Ett år med Akira

Jag dokumenterar ju det mesta omkring mig och det inkluderar förstås min son (en gammal familjetradition) och att sitta på alla dessa bilder utan att göra en liten hyllningsblogg vore snudd på tjänstefel. Året som gått har varit det bästa i mitt liv, det största är förstås Akiras födelse och att få följa hans utveckling på nära håll men det har hänt mycket på alla områden.

Bilderna är tagna på hans månadsdag (med undantag för någon enstaka) och när man ser dem tillsammans såhär är det ganska intressant att se hur ett ansiket och en personlighet växer fram.


Akira föddes på Danderyds sjukhus kl. 04:03 den 27 september 2009. Denna bild är tagen bara några minuter senare.  Visst ser han lite asiatisk ut?

Oktober 2009, 1 månad. Vilken plutt.
November 2009, 2 månader. Han hoppade liksom över spädbarnsstadiet och blev gullig direkt.

December 2009, 3 månader. Gillade tidigt att stå.

Januari 2010, 4 månader. Gillade tidigt att flyga.

Februari 2010, 5 månader. Skulle vara lätt att sälja till något blöjföretag.



Mars 2010, 6 månader. Uppskattar mina gamla 70-talskläder allt mer?



April 2010, 7 månader. Vi bodde i New York och Akira älskade det.



Maj 2010, 8 månader. Fortfarande i N.Y. Detta var en ganska vanlig syn i lägenheten.



Juni 2010, 9 månader. Hemma igen, vi flydde direkt till stugan. Akki älskar att bada.



Juli 2010, 10 månader. Fortfarande i stugan. Här är presentationsbilden till hans kommande debutroman.



Augusti 2010, 11 månader. Nymatad. Alltid med en bok i handen.



September 2010, 12 månader. Fyller år med hela käften full av tänder.