tisdag 21 september 2010

Om att omge sig med bra människor


Jag har just haft ett möte med min gallerist. Det är bra att stämma av ibland vad man gör och vart man är på väg. Speciellt eftersom vi inte setts sedan innan New York och det har hänt en del sedan dess. Efter alla år jag varit aktiv som konstnär så är det framför allt en ska jag lärt mig - jobba med en gallerist du är nöjd med och ha en öppen och transparent relation med denne. Känns det inte riktigt ok så är det inte heller det och då är det bara att dra. Det finns många skummisar där ute.

Jag har nästan allt att tacka min gallerist för vad som hänt de senaste åren. Förutom att han har en väldigt bra kundkrets (som håller mig flytande) så rekommenderar han mig för utställningar (den kommande Göteborgsutställningen t.ex), trycker upp kataloger och vidarebefordrar beställningsjobb. Konstvetaren med tillhörande publik som kommer på måndag är förstås hans verk också.

Vi hade ett bra och konstruktivt samtal och även om jag inte vet exakt vart jag är på väg (vet man någonsin det?) så gav det mycket. Jag visade förstås vad jag håller på med för tillfället och är glad att vi båda gillade samma verk mest (bilden ovan). Det känns positivt.

Nu måste jag jobbe.