fredag 19 februari 2010

Allså, det här börjar ju bli larvigt

Planen var ju att vi skulle till Market idag men apan i huset höll oss lite vakna inatt så vi kom igång sent. Istället blev det en halvdan söderpromenad i miffoväder. Är det inte typiskt att just det år vi skaffar en kotte att putta runt på så bryter årtusendets helvetesvinter ut? Jag är så sne på den här snön och allt skit den för med sig. Tappar nästan livslusten.

Det får bli Market imorgon och Supermarket på söndag. Hittepåmässan på Anglais hoppar jag över. Den känns väldigt B. Nu ikväll är det fest. Och förutom att jag måste ut i helvetet igen känns just det väldigt bra.

Letade bra bilder att illustrera mina tankar om vintern men hittade inget fyndigt nog. Tar till mitt säkra kort istället - Akira the baby. Idag med sin sidekick Fassan.