tisdag 2 februari 2010

Den som söker skall finna



Jag har sagt det förut och säger det igen - fasen vad skönt det är att samarbeta med ett galleri där ALLT känns bra (mitt finska galleri är förstås också toppen). Jag har testat många varianter genom åren - luriga gallerister, bilhandlargallerister, taffliga gallerister och direkt ohedliga gallerister. Men när jag mötte Rikard på Galleri Mårtenson & Persson för ett par år sedan så föll allt på plats. Vi är ett bra team.

Nu är det snart dags för min första separatutställning på detta galleri och det känns bara så jävla bra. Jag var där i ett par timmar idag för att ordna några saker inför utställningen och varje gång vi ses blir det så uppenbart att det är ju såhär ett samarbete ska gå till. Okomplicerat, smidigt och kul.

Som med så mycket annat får man gräva ett tag innan man hittar vad man söker - men när man väl gör det så är det värt allt grävande. Och lite till.