måndag 1 februari 2010

Jag känner speciellt igen bristen på empati


Maria är på något möte och jag är hemma med lillen. Har inget nytt att komma med så jag tar till mitt vanliga knep när det är bloggtorka i skallen - Akira. Han har gnällt ett bra tag nu men jag har precis lurat på honom en stor spegelgrej det funkar nästan alltid. Tur att han är en sån narcissist. Kolla vad Wikepedia säger om ämnet, stämmer in på pricken på honom.

Narcissistisk personlighetsstörning är en personlighetsstörning som kännetecknas av narcissistens extrema känsla av självhävdelse, bristande verklighetsuppfattning, sitt stora behov av att befinna sig i centrum och brist på empati.

Check, check, check på alla punkter.

När hans käk har kommit hem så ska jag till ateljén och fixa i några timmar. Har fått lite synpunkter på illustrationen (till Stockholmshem) som jag trodde var klar. Det är så larvigt att jag inte ens vill skriva det här men jag ska göra de ändringarna de bett om. Kunden har alltid rätt och yada yada yada ni vet.