måndag 15 februari 2010

Tillbax i stan



Idag gick det jättebra att åka tåg - ända till Västerås. Där klev det på ett par blattebrudar som badat i vidrig parfym och mitt lätta illamående - efter att ha bytt blöja i ett trångt rum som färdas i hundrafemtio knyck - eskalerade. Men på det stora hela var det ändå ok och jag kommer kanske, kanske att överväga att göra om det.

När vi kom hem vid tolvtiden så skulle jag bara käka innan jag drog till ateljén. Men innan jag gick hemifrån tänkte jag bara vila med Akki en stund. Vi tog en gedigen siesta tillsammans och vaknade inte förrän fem. Nu är jag sjukt utvilad och håller på för fullt i atten. Spanjorerna är helt klart något bra på spåret där.

Vernissagekort och text till utställningen är på gång, jag väntar med att lägga ut något innan allt är klart. Men bra det blir. Förbannat bra.