söndag 21 februari 2010

Market 2010 - recensionen (typ)


Egentligen är jag inte så upplagd för att skriva så jag drar det lite kort. Market var bra men lite ängsligt. Om det nu är "nordens viktigaste mässa för internationell samtidskonst" så tycker jag att gallerierna kunde dra på lite. Det fanns en del grejer men bortsett från några få verk är det nog inte mycket man kommer att minnas om ett år. Ska inte konst beröra mer än så?


Ganska mycket folk men vi plöjde på med barnvagnen utan problem (förutom när en kvinna med multipla syndrom och snuskiga stumpar till händer ville kladda på Akira).


Minns inte av vem men galleriet var finskt. Annars var det massor med danska gallerier där. Typ vartannat.


Gillade (men mest ville jag få med mig själv på bild).


Min bloggande internetvän Sara-Vide visade bland det bästa på hela Market. Nu har vi träffats på riktigt också och det gick ju bra det med.


Det ser kanske inte mycket ut för världen på bild och jag orkar inte förklara. Du skulle varit där.



Akira - snart fem månader gammal - har redan varit på fler utställningar än många ser i hela sitt liv. Vilken liten kulturunge han ska bli.