måndag 22 februari 2010

Jag ska bara



Datorn har varit på mupphumör idag så hittills har jag inte gjort en enda av de tusen administrativa grejer jag skulle göra. Däremot passade jag på att rensa ut lite i ateljén, jag ska ju flytta om drygt en månad.

Kolla bara min gamla målarlåda som jag hittade, den har inte varit öppnad sedan typ 2003 när jag sist målade med oljefärger. Ganska pretto att ha Picasso i locket men jag har för mig att jag hade någon tanke om att det skulle inspirera till att skapa stor konst. Det gick väl sådär.

Egentligen borde jag måla inför utställningen men jag har en jävla lång startsträcka när det gäller att komma igång med måleriet. Letar ursäkter i varje hörn och just nu är jag inne på att gå och panta burkar. Så småningom kommer jag att börja måla och då kommer jag känna mig fånig men det verkar vara en process jag måste gå igenom. Om jag tvingar mig själv till staffliet utan omvägar kan jag garantera att Akiras rumpa producerar bättre grejer än vad jag får till.

Oj, nu blev det visst lunchdags. Ibland har man tur.